Tjena!

Jag är det internationella inslaget i den här gruppen, och mitt namn är Henrik Klouman. Jag är 24 år och kommer ifrån Lillehammer, Norge. Här har jag gått skolan, jobbat och spelat hockey fram tills jag var 20 år.
När isen är borta och skolan har ledigt över sommarn, jobbar jag som brandman i Lillehammer.

Jag flytte til Sverige för at spela hockey och studera, nåt jag trivs bra med. Jag bor nu i Vetlanda tilsammans med min flickvän Ida och gör för tilfället min blogg debut.





Mina första tankar när jag hör begreppet  "Marknadskommunikation", är väl att  jag tror det bygger mycket på marknadsföring, men mer hur man kommuniserar sina budskap till olika målgrupper. Olika sätt att presentera det man har tagit fram i själva marknadsföringen på ett sätt som målgruppen tycker är attraktivt.
Jag tror att av dem fyra P:na, blir Promotion/påverkan, den viktigaste i den här kursen.

Kanske är jag helt fel ute...

Oavsett, det ska bli spännande och se vad denna kurs innebär och vad man kan lära sig...


Andra gruppmedlemmen

Mitt namn är Richard Berlin, även jag student vid Jönköpings Handelshögskola, och läser en kurs i Marknadskommunikation vilket är anledningen till att jag bidrar till denna blogg. Bloggande är något nytt för egen del bortsett från att jag givetvis följt ett antal som andra personer skrivit. När jag inte studerar arbetar jag ofta som säljare vilket är något jag trivs bra med. Fritiden spenderas tillsammans med min hustru Grace och jag tycker bland annat om att spela spel och se på film. Discgolf är ett nytt, begynnande intresse...

Min idé om marknadskommunikation kommer från Marknadsföringens fyra P:n då Påverkan är ett av dem och som handlar om hur man ska kommunicera ut ett budskap och innefattar ju även reklam. Således borde marknadskommunikation till stor del handla om hur ett företag/organisation/intressegrupp kan kommunicera ut sitt budskap sina kunder - presumtiva och befintliga. Det räcker exempelvis inte med att ha det bästa priset eller det bästa erbjudandet osv, utan det gäller även att få folk att inse det och frågan man ställer sig då blir helt enkelt hur man ska kunna kommunicera det på bästa möjliga sätt till det befintliga marknadssegmentet.

Jag antar att min inställning till Marknadskommunikation kommer att förändras och fördjupas under de kommande veckorna... Allt för denna gången!


Kort Presentation

Hej!
Jag heter Madeleine Bengtsson och är 20 år, bor i Tranås. Jag går andra året på marknadsekonom programmet på Tranås utbildnings centrum (TUC). På fritiden rider jag, läser böcker och umgås med mina vänner. 
Marknadskommunikation för mig är marknadsföring och kommunikations strategier av olika slag (är inte riktigt insatt i ämnet ännu). Jag tror att den  här kursen kommer att bli mycket intressant. Det var alltt för mig denna gång.

 
                                                       Med vänliga hälsningar Madeleine Bengtsson (me08bema)


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0